Idriftsættelse og Go-Live med ny virksomhedsløsning
Når man går i drift med en ny løsning er "intet som før"
Efter idriftsættelsen af den nye løsning, skal der være fokus på de øvrige kolleger, som skal udføre deres daglige arbejdsopgaver i det nye system. Brugergrænsefladen er ny og måske skal den gamle arbejdsgang ændres til noget nyt, som de øvrige medarbejdere, der ikke har været med i testforløbet, først skal vænne sig til.
Som regel går der nogle dage, før de er dus med det nye system og måske nogle uger, før de selv oplever fordelene ved den nye løsning.
Vi foreslår, at projektgruppen mødes i løbet af den første uge, hvor det skal konstateres, at Driftsprøven kan gennemføres, og at den leverede løsning også fungerer som aftalt i driftsmiljøet:
Herefter lukkes det oprindelige projekt og eventuelle nye opgaver dukket op i løbet af projektet aftales nærmere i den efterfølgende Optimeringsfase, der inkluderer support og aftale om optimeringer af den idrifttagne løsning i form af ny udvikling og/eller nye tillægsmoduler, som igangsættes med en definition af det nye projekt og aftalegrundlag herpå (se første fase).
Hør eventuelt mere om projektledelse og -metode hos VisionPeople, eller hør hvordan vores kunder oplever projektsamarbejdet med VisionPeople:
Kundeudtalelser