Standardløsning til Forsyningsvirksomheder

Arbejdsprocesserne og de daglige arbejdsopgaver hos en Forsyningsvirksomhed er meget forskellige fra hverdagen i en handelsvirksomhed, og vi har mere end 15 års erfaring med optimering og effektivisering heraf hos vores Forsyningsvirksomheder ved brug af standard software. Alle vores Forsyningskunder benytter samme løsningsfundament, der baseret på standard Business Central fra Microsoft, med integrerede standard apps og integrationer til håndtering af netop de specielle processer og rapporterngskrav, som Forsyningsvirksomheder er underlagt.

Book møde
Book en demo

Forsyningsvirksomheder benytter standard VisionSupply til Business Central

Frem for selv at få udviklet specialfunktionalitet til ERP-systemet for at imødekomme kravene hos en Forsyningsvirksomhed, så har vi sammensat en Forsyningspakke, der består af VisionSupply til Business Central - sammen med et godt udvalg af tilknyttede apps, der hver især optimerer og effektiviserer arbejdsprocesserne hos netop Forsyningsvirksomheder. Alt sammen baseret på standardsoftware og apps, der kan vælges fra eller til, afhænging af behov, ønsker og ambitionsniveau hos Forsyningsvirksomheden.

Velafprøvet software til Forsyningsvirksomheder

Se vores standardløsninger og branchesystemer til netop din branche.

Fuld integration mellem alle Forsyningsvirksomhedens systemer

Se vores standardløsninger og branchesystemer til netop din branche.

Gør som de fleste andre Forsyningsvirksomheder

Se vores standardløsninger og branchesystemer til netop din branche.

Gør din forretning smartere med flere apps fra Vision People

Se vores innovative apps, der forenkler komplekse processer, øger effektiviteten og sikrer problemfri integration med Dynamics NAV og Business Central. Vælg en eller flere apps, der passer til netop din virksomheds behov, og tag din Business Central-løsning til næste niveau.

Læs mere om vores apps
Læs om vores softwares

Standard software - til forskellige Forsyningsvirksomheder

Vandet i Forsyningsvirksomhederne er ikke ens! Men ofte kan de relaterede arbejdsprocesser i de forskellige Forsyningsvirksomheder grundlæggende håndteres i samme standard software, hvor der stadig kan tilvælges forskellige apps til forskellige krav - og der er stadig også mulighed for at få udviklet egne specifikke tilpasninger, hvis det skulle blive nødvendigt.

Automatisk indlæsning af forbrugsafregning fra KMD Easy Energy

VisionSupply er allerede integreret til de gængse udbydere som KMD Easy Energy, der håndterer forbrugsafregningen, så forbrugsafregningsdata med integreret kontomapping automatisk indlæses i finanskladde.

POLKA-kategorisering og aktivering af projekter

Du kan angive POLKA-kategorier pr. projekt til aktivering af Anlægsprojekter

Out-of-the-box-integrationer med de typiske systemer

Frem for selv at skulle stå med et IT-udviklingsprojekt, så kan VisionSupply og Business Central allerede håndtere de fleste systemintegrationer, som vores Forsyningsvirksomheder har i dag - lige fra KMD Easy og Power BI til Outlook-integration til vagt- og ferieplanlægning i kalenderen.

Guidet projektoprettelse og overskuelig projektstyring - trods komplekse projekter og udførelse heraf

Let oprettelse af nye projekter via skabeloner med foruddefineret opgavestruktur for Drifts- og Anlægsprojekter - og automatisk relation mellem finans og projektmodul ved bogføring på projekter. Projektstyring og ikke mindst registrering af omkostninger, tidsforbrug, opgaver og de personer, der udfører projekterne er allerede håndteret i VisionSupply, Business Central og apps hertil.

Guidet projektoprettelse og effektiv budgettering og opfølgning på projekter og opgaver

Opret projektbudgetter via standard projektplanlægningslinjer, inklusive periodisering og løbende budgetjustering - men stadig med låste godkendte (bestyrelses-)budgetter.

Stamdatasynkronisering og intern fakturering mellem Holding og fag-/netselskaber

Automatiseret synkronisering af stamdata mellem Holding- og fagselskaber (netselskaber), herunder projekter og dimensioner. Optimeret intercompany projektfakturering fra Holding til fagselskaber, ud fra foruddefineret fordelingsnøgle

Forsyningsløsning, baseret på standard software

VisionSupply er en app til Forsyningsvirksomheder, der udvider og forbedrer funktionaliteten i standard Business Central, så løsningen via opsætninger imødekommer de specifikke arbejdsprocesser og -opgaver, som vores Forsyningsvirksomheder har i dagligdagen, lige fra økonomiafdelingen til projektlederne og til de personer, der udfører Forsyningens projekter og opgaver i dagligdagen. Løsningen opdateres automatisk fra Micrsoft og app-leverandørerne, så Forsyningen ikke selv skal afholde omkostningen til softwareopdateringerne, men blot sikre, at den nye funktionalitet, der løbende tilføres løsningen, passer ind i Forsyningsvirksomhedens måde at håndtere arbejdsproceserne på. En samlet løsning til forsyningsvirksomheder vil typisk også inkludere flere apps til eksempelvis tidsregistrering (VisionTime), projekt- og opgavestyring (VisionPlanning), indlæsning af OIOUBL-fakturaer (VisionOIO), godkendelse af købsbilag (VisionApproval), sletning eller anonymisering af gamle data (VisionGDPR), godkendelse af ændrede betalingsoplysninger (VisionSecurity), håndtering af bankrelaterede processer (Continia Payment Management) og evt. stregkodebaseret registrering af lagerprocesser (VisionScan).

Automatisk kontering af afgifter

00

Få automatiseret afgiftskonteringen på indlæste OIO-fakturaer

Med VisionSupply får du også automatisk kontering af de forskellige afgifter, når du indlæser OIO-fakturaer. I et overskueligt oversigtsbillede kan du selv oprette og vedligeholde de forskellige afgiftssatser, som modtagne fakturaer skal fordeles på, så afgiftskonteringen sker automatisk.

Projektstyring

00

Effektiv håndtering af projekter

Med VisionSupply effektiviseres og centraliseres Forsyningsvirksomhedens projektstyring, så både økonomiafdelingen, projektlederne og ledelsen kan få et fuldt overblik over alle projekter samt deres status og ansvarlige medarbejdere. VisionSupply forenkler bl.a. processen ved guidet projektoprettelse via skabeloner for Drifts- og Anlægsprojekter, fortløbende projektnumre for henholdsvis hoved- og underprojekter, automatisk oprettelse af projektdimensionsværdier, der matcher projektnummeret), så projektposter, finansposter og kreditorposter stemmer f.s.v. angår projektbogføringer. Ydermere, så sikrer projektskabelonen, at de oprettede projektopgaver altid er entydige, så der kan analyseres på tværs af projekterne.

Projektbudgetter

00

Effektiv budgettering på opgaver og projekter

VisionSupply udvider standard budgetmodulet i Business Central, så det er let at arbejde med projektbudgetter for projektlederne, økonomiafdeling og ledelsen. Der er tilføjet mulighed for at arbejde med både et arbejdsbudget, der løbende revurderes og justeres, samt et godkendt budget, der typisk er det budget, som er godkendt i bestyrelsen. Budgetteringen er yderligere optimeret via et simplificeret overblik over projektbudgettet, hvor projektlederne let kan indtaste budgettet, der er designet med fokus på brugervenlighed. Projektlederen vælger, om budgettet skal oprettes som ressourcer, varer eller finanskonti - og indtaster det med den detaljegrad, der ønskes i forsyningen i forhold til projektopgaver og periodisering, typsisk på årsniveau. VisionSupply giver mulighed for hurtig kopiering af projektbudgetter til finansbudgetter, således at der kan arbejdes effektivt med finansbudgetter, uden manuel håndtering eller dobbelt indtastning af projektbudtterne. Det er også muligt at gange en faktro på projektbudgetterne ved kopieringen samt eventuelt filtrering af, hvilke projekter, der skal indgå i finansbudgetteringen.

Synkronisering mellem service- og netselskaberne

00

Få intelligente genbestillingsforslag

VisionSupply sikrer automatisk synkronisering af stamdata, som eksempelvis projekter og dimensioner, mellem Serviceselskabet (eller Holding) og netselskaberne (også kaldet fagselskaberne). Projekter oprettes typisk i netselskaberne, som henholdsvis hoved- og underprojekter via en projektoprettelsesguide, og synkroniseres derfra til Serviceselskabet.

Automatisk omkostningsfordeling

00

VisionSupply sikrer automatisk omkostningsfordeling

Med VisionSupply ændres manuelle omkostningsfordelinger til automatiske fordeling af omkostningerne mellem serviceselskabet og ud til forsyningens netselselskaber. Det betyder, at alle omkostninger fra både tidsforbrug, leverandørfakturaer, administrationsomkostninger og anlægsafskrivninger, der registreres i serviceselskabet, automatisk faktureres til og bogføres i respektive netselskaber, via projektsynkroniseringen fra VisionSupply, der også sikrer, at alle projekter i netselskaberne automatisk opretttes i serviceselskabet, således at omkosteringer kan registreres på det korrekte projekt i netselskabet, evt. med en mark-up på kostprisen, der via VisionSupply kan differentieres på ressourcegruppe, projekt og projektopgave. Forbrugte timer og leverandørfakturaer vil typisk blive registeret direkte i netselskabet, men fordeling af administrations- eller fællesomkostninger kan foretages på forskellige måder i VisionSupply, enten ved fakturering af timer og omkostninger med et forhåndsberegnet overhead eller ud fra en fordelingsnøgle på et projekt med procentuel fordeling imellem netselskaberne (der stadig kan redigeres før bogføringen).

Rapportering

00

Tag databaserede beslutninger med indsigt

VisionSupply leverer realtidsrapporter og dashboard-oversigter i Business Central eller via Power BI, der giver hele Forsyningsvirksomheden indsigt og overblik over de igangværende anlægs- og driftprojekter. Analysér omkostninger og tidsforbrug på tværs af projekter og opgavetyper og se omkostninger i forhold til budgetter samlet og for hvert projekt, så du kan se afvigelser og agere ud fra aktuelle data og viden.

No items found.

Abonnementsbaseret software - men også mulighed for licenskøb

Vores løsning til Forsyningsvirksomheder tilbydes som en abonnementsordning - men vi giver også mulighed for, at Forsyningsvirksomheden køber tilgang til udvalgte apps via licenskøb. Kontakt os for en nærmere dialog om dine præferencer hertil, så finder vi en løsning.
No items found.

Gør din hverdag smartere med vores apps

Se flere af vores innovative apps, der forenkler dine arbejdsprocesser og øger effektiviteten. Fra lagerstyring til integrationer og meget mere.

Vores apps er designet til at gøre en forskel i en kompleks verden.

VisionSandbox

Undgå uheldige dataudvekslinger mellem driftssystemer og samarbejdspartnere, når I etablerer nye testmiljøer.

VisionExpense

Integration mellem Pleo, Z-expense, Acubiz eller andre udgiftsapps til Business Central

VisionSupply

VisionSupply er vores standard app til Forsyningsvirksomheder, hvor vi har samlet alle de effektive funktioner, som Forsyningsvirksomheder har brug for.

VisionImport

Automatisk dataimport til Business Central

VisionSurvey

Digitale spørgeundersøgelser viser tilfredsheden hos kunder, medarbejdere, målgrupper m.fl.

VisionClaim

Automatisk gældsindberetning til Gældsstyrelsen.

VisionCollection

Få strømlinet rykkerprocesserne og få overblik over likviditeten

Zenegy-integration til BC

Nu kan du få integration fra Business Central til Zenegy - og lønsumsposter retur til bogføring.

Se alle apps

Ofte stille spørgsmål

Hvis du er blevet inspireret, men sidder tilbage med spørgsmål, så har vi nedenfor samlet de typiske spørgsmål, som nye kunder ofte stiller - og som måske også giver dig en bedre indsigt i løsningen:

No items found.

Lad os optimere din forretning i dag

Vi har set og løst rigtig mange problemstillinger, som vores kunder har døjet med gennem årene. Måske kan vi også hjælpe jer med optimering og reduktion af manuelle arbejdsgange, der kan håndteres digitalt og effektivt. Vi tager gerne imod udfordringen.

Book møde
Se alle apps
No items found.