Dynamics 365 Business Central er den nye Cloud-version af Dynamics NAV
Nu frigiver Microsoft Dynamics 365 Business Central - Cloudversionen af Dynamics NAV (tidligere Navision)
Den nye Dynamics 365 Business Central afløser tidligere versioner af Dynamics NAV - og Business Central er en ren Cloud-løsning, der kan erhverves uden køb og implementering af servere, men afvikles direkte i skyen på Microsoft Azure-platformen via en browser som en "Software as a Service" (SaaS-model). Løsningen kan dog også installeres på jeres egen server eller på Azure-platformen i form af en On-Premises-version, hvor de mest gængse tillægsmoduler er understøttet.
Dynamics 365 Business Central er Microsoft's state-of-the-art ERP-løsning og fås i 2 versioner:
- Essential - der ud over en række nye og spændende funktionalitet og oplevelser indeholder al den velkendte "basis-funktionalitet" fra Dynamics NAV 2018
- Premium - der ud over funktionaliteten i Essential også indeholder funktionalitet til styring af Service-virksomheder og Produktionsstyring.
Den rene SaaS-version af Dynamics 365 Business Central koster kun 440,- kroner om måneden pr. bruger, inkl. server og vedligehold heraf! Har I allerede en Dynamics NAV med et gyldigt opdateringsabonnement (købt før oktober 2016), får I 40% rabat på de 440,- kr. om måneden frem til 30. juni 2021. Se mere om priser på dette link.
Designet i Business Central gør brugeroplevelsen endnu mere intuitiv og med drag'n drop får brugeren mulighed for egne designtilretninger:
(klik på billedet for større billede - og klik her for flere skærmbilleder af Dynamics 365 Business Central)
Ud over den velkendte standardfunktionalitet fra Dynamics NAV bør følgende fremhæves i Business Central:
- Forbedret rollecenter med "push" (og styring af) nyttig viden og indsigt i virksomheden
- Forbedret performance i webklienten og endnu mere moderne og brugervenligt design
- GDPR-modul til klassificering og sikkerhed omkring persondata og følsomme data
- Afvikling af løsningen på alle skærme (enheder)
- Salgstragt og visualisering af salgsleads
- Varelister med fotos
- Medarbejderkort og mulighed for stamdataopdateringer
- og meget, meget mere...
I forhold til integrationer er der i Business Central rigtig mange muligheder for dataudvekslinger, webservices, Apps, PowerBI, PowerApps, Flow, Office 365-integration m.m.
Vi kan ikke nævne alt det nye her, men kontakt os og aftal et møde, hvor vi kan høre mere om jeres ønsker - og så vi kan vise jer meget mere om Dynamics 365 Business Central
Kontakt os
Du er også velkommen til at deltage på vores seminar hos Microsoft, hvor vi fortæller og viser mere om, hvordan du kan få Dynamics NAV og/eller Dynamics 365 Business Central i skyen. Læs mere her