Få overblik over moduler og funktionalitet i Dynamics 365 Business Central, også GDPR
Funktionaliteten i Dynamics 365 Business Central er særdeles omfangsrig og er ikke "bare et bogholderi-system"
Funktionaliteten og ikke mindst brugergrænsefladen skal opleves! Løsningen er spækket med de velkendte moduler og standardfunktionalitet, som du måske kender fra Dynamics NAV - og så er der bare en masse nye og lækre features.
Nedenfor kan du se, hvilke moduler, der indgår i basis-abonnementet for Dynamics 365 Business Central (Essentials og Premium):
Abonnements-prisstruktur (pris afhænger USD-kurs og skal opdateres til dagspris fra Microsoft) |
ESSENTIALS | PREMIUM |
---|---|---|
Vælg antal af (navngivne) brugere: |
||
Adgang til hele løsningen, månedligt abonnement pr. bruger |
445 kr. | 629 kr. |
Begrænset adgang til at se og opdatere udvalgte data, månedligt abonnement pr. navngiven bruger (se rapporter og opdatere eksisterende data og egne persondata, godkende, håndtere tilbud, tidsregistrere og bruge PowerApps) |
54 kr. | 54 kr. |
Tilvalg af Apps til Dynamics 365 Business Central, eksmpelvis |
||
Rapportpakke til kundevendte dokumenter (faktura, kreditnota, kontoudtog, følgeseddel, ordrebekræftelse) |
TBA | TBA |
BankintegrationsApp (fra Continia) og Købsfakturascanning |
TBA | TBA |
...og en række andre muligheder (se eksempler på AppSource) |
||
Økonomistyring, inkluderer blandt andet |
||
Kontoplan og avanceret opsætning heraf |
||
Avancerede dimensioner, fordelinger, omkostnings-ansvarscentre, afdelingsregnskaber, konsolideringer |
||
Kontoskemaer, finanskontoklassificering |
||
Finanskladder, Intercompany-afregninger |
||
Budgetter (finans, køb, salg, projekter m.m.) |
||
Bankkonti, flere valutaer, cash-flow-forecast til likviditetsvisning |
||
Avanceret momsopsætning, Change log, intrastat |
||
Medarbejderstyring (HR-modul) |
||
Anlægskartotek, afskrivninger, omkostningstyring |
||
Avancerede analyser, rapporter og forretningsindsigt |
||
Likviditetstyring og -visning |
||
Ind- og udbetalingskladder |
||
Avanceret bogføringsgruppeopsætning |
||
Rykkerprocedurer, rykkernotaer, rentenotaer |
||
Salg- og kundestyring (CRM), inkluderer blandt andet |
||
Debitorer (kunder), kontaktpersoner, emailadresser |
||
Tilbud, salgsordrer, rammesalgsordrer |
||
Fakturaer, kreditnotaer, salgsfakturaer |
||
Kontaktklassificering, opgaver, interaktioner, Outlookintegration, kampagner og målgrupper |
||
Projektstyring, inkluderer blandt andet |
||
Oprettelse og styring af projekter (sager) |
||
Ressourcer (personer og maskiner), kapacitetsstyring og -omkostninger |
||
Projektledelse og ressourcestyring |
||
Projektøkonomi og -oversigt |
||
Projekttyper og -skabeloner |
||
Projektopgavelinjer og -projektbudgetter |
||
Fastprisopgaver |
||
Ressourceoprettelse, skills, stamdata |
||
Tidsregistrering på opgaver og projekter |
||
Varer og lagerstyring (Logistik), inkluderer blandt andet |
||
Varer, udvidet varebeskrivelse, varefoto, varegebyrer, vareattributter |
||
Vareprislister, varebogføringsgrupper, |
||
Lagerværdireguleringer, op- og nedskrivninger |
||
Varedimensioner og enhedsangivelser |
||
Warehouse management |
||
Indkøb (Supply Chain Management), inkluderer blandt andet |
||
Kreditoroprettelser og -styring, alternative leverandører |
||
Indkøbsordrer, rekvisitionsordrer, rammekøbsordrer |
||
Købsfakturaer, købskreditnotaer, købsreturvareordrer |
||
Indgående bilag |
||
Katalog-/skaffevarer |
||
Workflow og OCR-scanning |
||
Generelt |
||
Rollecentre med individuelle skærmbilleder |
||
Søgefelt på tværs af applikationen |
||
GDPR-modul (EU Persondataforordning) til klassificering af persondata |
||
Flere hundrede standardrapporter med filtreringsmuligheder - og visning i Excel |
||
Velkendte design og opbygning kendt fra Office og integration til Office |
||
Understøttelse af webservices og Power Apps samt mulighed for visning af Power BI-rapporter |
||
Cortana Intelligence til prognoser (1800 sekunder pr. måned) |
||
Ubegrænset fil- og databaseplads |
||
Ubegrænset antal (egne) regnskaber |
||
Gratis systemadgang for revisor |
||
Visuelle advarsler og automatisk notificering samt godkendelsesflow |
||
RapidStart Excel-værktøj til indlæsning og opdatering af data via Excel |
||
Jobkø, årsagskoder, udvidede tekster, rettighedsstyring |
||
Dynamics 365 Business Central - Premium |
||
Servicemodul |
||
Produktionsstyring |
Ovenstående funktionalitet gælder både for den rene SaaS-version og for On-Premises-versionen af Dynamics 365 Business Central.
Ovenstående er blot listet som inspiration og som eksempler på standardfunktionalitet i Dynamics 365 Business Central.
Kontakt os for en nærmere gennemgang af netop jeres ønsker og behov og en drøftelse af, hvilke konsulentydelser I har brug for til implementering af løsningen
Kontakt os