Wave 2 med ny funktionalitet til 365BC
Nu hvor Dynamics 365 Business Central er i skyen frigiver Microsoft "hele tiden" ny funktionalitet - uden dette kræver en opgradering
I version 17 af Business Central (wave 2, pr. oktober 2020) har Microsoft haft fokus på forbedringer inden for performance, håndtering af filer ("file storage"), geografisk ekspansion sammen med support af Group VAT, ønsker fra de største 365BC-kunder - og ikke mindst dybere integration med Microsoft Teams.
Overvågning af performance på 365BC: Performance på systemerne er et vigtigt parameter for kundernes tilfredshed, så med den nye 17-version af 365BC får VisionPeople - som din 365BC-partner - mulighed for at overvåge performance på jeres 365BC Online-løsning gennem Azure Insights ("telemetri"). Denne indsigt giver os bedre mulighed for at løse eventuelle i konflikter i forbindelse med eksempelvis integrationsløsninger, hvor data synkroniseres via Common Data Services.
Produktivitet: I version 17 er der forbedringer i brugergrænsefladen for web- og mobilklienten til 365BC (som fremadrettet kaldes "de moderne klienter"). Eksempelvis kommer man tilbage til vinduet med selve anmodningen, efter forhåndsvisning af en rapport, og brugeren får mulighed for at ændre printeropsætning, inden udskrivning af rapporten.
Integrationer til Microsoft Power Platform: I den nye version er der arbejdet på endnu bedre integration med Microsoft Power Platformen. Nuværende integrationsværktøjer til Power Platformen er forbedret, og så er det også muligt at tilknytte virtuelle entiteter.
Moderne udviklingsværktøjer: Udviklingsværktøjet er nu udelukkende i Visual Studio Code, som løbende forbedres til udviklerne.
Stærkere Office 365-integration: Nu er det muligt at integrere med Microsoft Teams fra 365BC, hvorved eksempelvis dokumenter og anden forretningsinformation fra Teams gøres tilgængelig for brugerne i 365BC.
Flere landeversioner: 365BC gøres nu tilgængelig i Brasilien, Irland og Litauen.
Kundeønsker: På baggrund af den løbende feedback fra de nuværende 365BC-kunder, forbedres løsningen løbende fra Microsoft's side. Eksempler herpå er bedre email-opsætning og -brug fra 365BC.
Opgraderingsværktøjer: For at lette opgraderingen/flytningen for eksisterende Dynamics-kunder til Business Central Online, tilbydes bedre migreringsværktøjer fra flere versioner af henholdsvis Dynamics NAV og Dynamics GP (amerikansk ERP-system fra Microsoft).
Alle disse produktivitetsforbedringer er med til at fastholde Business Central's position som - formentligt verdens bedste ERP-system!
Ud over ovenstående forbedringer er der naturligvis stadig al den velkendte standardfunktionalitet fra 25 års produktudvikling frem til Dynamics 365 Business Central.
Du kan eventuelt tilmelde dig vores næste (gratis) demo af Dynamics 365 Business Central, så du selv kan opleve brugervenligheden.
Du er også velkommen til at kontakte os, så vi kan høre nærmere om netop jeres behov. Vi elsker en god udfordring
Kontakt os her