Microsoft har frigivet en masse ny funktionalitet til Dynamics 365 Business Central
Nu hvor Dynamics 365 Business Central er i skyen frigiver Microsoft "hele tiden" ny funktionalitet - uden dette kræver en opgradering
Nedenfor har vi listet udvalgt ny funktionalitet, blot som inspiration til dig, da samspillet mellem Microsoft's forskellige løsninger også er blevet forbedret og giver nogle nye muligheder, som er meget mere spændende end blot funktionaliteten, som hele tiden udbygges.
Microsoft’s april 2019-version af Dynamics 365 Business Central indeholder således en række nye forbedringer, nogle store og andre mindre, men fælles for dem er, at de alle bidrager til at gøre brugerens oplevelse af Dynamics 365 Business Central bedre – og giver bedre muligheder for integrationer med resten af Microsoft’s produkter.
Bemærk for eksempel, at Microsoft annoncerer forbedringerne i Dynamics 365 Business Central sammen med forbedringerne i Dynamics 365 for Sales (CRM), PowerBI, Common Data Services, Cloud Intelligence og andre cloud-baserede nyheder som eksempelvis Kunstig Intelligence (AI - Artificial Intelligence).
Det samlede dokument fylder over 300 sider, så nedenfor har vi blot kort listet nogle af forbedringerne og nyhederne, som enten er frigivet, eller som kommer løbende frem til september 2019:
Forbedringer i selve programmet:
- Mere plads til lange navne og beskrivelser (ændres fra 50 til 100 karakterer)
- Ny Lageropgørelsesordre giver bedre strukturering ved fysiske optællinger
- Man kan vælge flere varer på én gang fra varelisten, som tilføjes til salgs- og købsdokumenter
- Standardvareantal kan opsættes
- Automatisk beregning af tilbuds gyldighed
- Automatisk tildeling af kundedimension til jobs, der er oprettet til kunden
- Kunder, leverandører og varer konfigureres via skabelon
- Poster på kunde- eller leverandørdubletter kan flettes/sammenlægges til en enkelt post
- Genvejsdimensionsværdier kan tilføjes direkte på kladde- og dokumentlinjer (uden at åbne dimensioner)
- Billeder af varer kan let importeres til varekortet (på én gang)
- Mere info i faktabokse på kundelisten
- Tvunget valg af (gyldige) SWIFT-koder for jeres banker i stedet for fritekst
- Håndtering af godkendelsesbrugere, som kan indlede godkendelsesprocesser
- Konfigurering af, hvilke rapporter, der skal udskrives ved Pluk, Læg på lager og Forsendelse
- Visning af Kreditorfakturanummer på Købsfakturaer og Købskreditnotaer
- Visning af tidspunkt (og dato) for transaktionsoprettelser på forskellige journaler
- Alle vistevisninger er udvidet med automatisk visning af brugerens ”personlige”/gemte filtrerede visninger, så de er hurtigt tilgængelige for den enkelte bruger
- Mulighed for tilføjelse af forbedrede interne noter til data (kun til cloud-versionen)
- ”Fokustilstand” på lange dokumenter, der letter dataindtastningen og giver mulighed for avanceret filtrering og søgning i dokumentet
- Synliggørelse af arbejdsdato, og hvilket regnskab, man arbejder i
- Hurtigindtastningsfunktion til brug ved gentagne indtastninger af poster (eller telefonordrer), hvor irrelevante felter springes over ved brug af Enter-knappen
- Flere tastaturgenveje giver bedre brugeroplevelse
- Indikator viser, når data gemmes (primært til ”nye” Dynamics-brugere)
- Forbedret ”rulning” i listevisninger og hurtigere visning ved rulning via tastaturet
- Forbedret søgning med flere fleksible søgeord og mulighed for at søge hjælp til partner-Apps
- Mulighed for at (en udvikler kan) tilføje alternative søgeord (”klient” eller ”medlem” i stedet for ”kunde”, ”Produkt” i stedet for ”Vare” etc.)
- Forbedret navigation og mere intuitiv visning af funktioner i rollecentre m.m.
- Bedre mulighed for brugerens egen personalisering af visninger, som fastholdes i alle devices
- Mulighed for Vis mere/Vis mindre for brugeren i oversigter
- Bedre hjælpefunktion
- Udvidet Sideinspektion, udvidelser til siden, underliggende tabeller, anvendte filtre m.m.
- Bedre integration til Dynamics for Sales (CRM), salgsordreintegration, del AI-indsigt etc.
Intelligent Cloud
- Eksisterende NAV2018-kunder og 365BC-kunder kan replikere stamdata (i standardtabeller) og historiske data til ”intelligent Cloud”, hvor skytjenester som PowerApps, Microsoft Flow, Power BI og Azure er tilgængelige for nærmere analyser og prognoser
Omlægning af al kode fra C/AL til AL
- Mere end 48 objekter i standarweb-API’en, så specialprogrammering kan foretages ”uden for” 365BC-koden
-
”Power Platform”, som kombinerer Power BI, PowerApps, Microsoft Flow og Common Data Services i én samlet værktøjskasse, der gør integrationer lettere
Listen er lang og ud over ovenstående er der naturligvis al den velkendte standardfunktionalitet fra 25 års produktudvikling frem til Dynamics 365 Business Central.
Kontakt os, så vi kan høre nærmere om netop jeres behov. Vi elsker en god udfordring